Romania, Bucharest 2015 (CHARLOTTE LOUISE)

Romania, Bucharest 2015

SNAPS FROM THE TRIP

Åhh, når jeg ser på bildene fra kjæresteturen på mobilen savner jeg det skikkelig! God og billig mat, bassengbading, massasje, latterlig billig taxi, shopping, romantiske lunsjer og ja.. Vi koste oss masse, og var virkelig noe vi begge trengte! ♥ Nå regner jeg med at jeg er ferdig å blogge fra turen, altså! Haha. Kan leve lenge på dette :-)

I dag skal jeg catche opp på litt TVserier før jeg møter Ingeridvennen for siste gang før hun flytter til Paris for noen måneder!! Åh, blir rart, men det er snakk om at jeg kanskje skal ned å besøke henne i løpet av månedene hun er der, så det blir bra!

VIDEO FRA ROMANIATUREN!

NB! Husk å skru tannhjulet 1080p HD for best kvalitet, og gjerne fullskjerm :-)

Slik som jeg har gjort på de siste turene jeg har vært på. så har jeg laget en liten filmsnutt fra byen. Jeg filmet ikke så veldig mye som jeg skulle ønsket og resultatet ble litt så som så, men pytt sann! Jeg synes iallefall det er veldig hyggelig å kunne vise dere filmen, i tillegg liker jeg godt å se tilbake og mimre selv ♥ Hva synes du?

NYTT I GARDEROBEN

Det var i utgangspunktet ikke en shopping tur, men hey! Er det såå store kjøpesentre i nærheten måtte vi jo ta en titt (hoho). Jeg skulle gjerne handlet mye mer, spesielt sko (fikk f.eks. ekte skinnsko til 200,-), men det var rett og slett ikke plass i den ene kofferten vi hadde med oss. Stakar gutten min, han måtte jo få lov til å kunne handle litt han og! Og dèt gjorde han, så vi er begge fornøyde med funnene våres :-)

GOODBYE FOR NOW, BUCHAREST

I går natt kom vi endelig frem til leiligheten vår her i Oslo etter en veldig lang dag med reising.

Vi stod opp ganske så tidlig i Romania slik at vi rakk våres siste frokost på hotellet, etterfulgt av en time på spa-avdelingen. Deretter tok vi en siste lunsj på en italiensk restaurant for å så gå rundt i gamle byen i 1,5t! Var skikkelig godt å bevege seg i den friske luften og se den flotte arkitekturen. Høydepunktet var Parlament-palasset på spaserturen, som er verdens nest største bygning. Etter dette rakk vi jaggu meg en drøy halvtime i bassenget før vi sjekket ut og dro til flyplassen. En skikkelig fin avslutting på kjæresteturen vår ♥

Flyet var en halvtime forsinket og etter en del turbulens på flyturen var vi ganske så slitne da vi ankom Torp. Men reisen avsluttet ikke der, nei, vi dro så til Tønsberg for å hente noen av tingene vi la fra oss og så fikk vi veldig deilig middag hos Mamma. Mette og trette tok vi toget til Oslo med to kofferter og håndbagasjer + diverse handleposer.. HAHA, vi drasset dette med oss gjennom snøen fra T-banen til leiligheten... Aldri brukt så lang tid på denne ruten før... Jeg har pådratt meg en dum forskjølelse og sitter her under teppet med en dorull ved siden av meg og konstant hodepine.. BLÆH. Det å være utmattet er absolutt ikke gøy, men jeg sitter igjen med fantastiske minner fra turen og denne turen kommer jeg til å leve lenge på!  ♥

RED ANGUS STEAK HOUSE

Her er noen bilder fra dagen i går hvor vi startet på Calea Victoriei(stor avenue med masse butikker) som viste seg at mesteparten av butikkene var stengt, så da dro vi rett til Promenada shopping senter i stedet i noen få timer. Deretter dro vi til Old Town (er her det bugner av restauranter - og gode også!). Vi spiste nok en fantastisk stek, men denne gangen spiste vi på Red Angus Steak House. NAM!

Calea Victoriei er vårt første stopp på agendaen i dag, vi må jo få med oss den store shopping gata ;-)

ÅH, gjett om vi koser oss a?!

YESTERDAY IN BUCHAREST

I går startet vi dagen på Baneasa shopping senter i et par timer (det er så store kjøpesentre her!) før vi tok Taxi til Old Town. I taxien ble vi tipset om en lokal, romensk, restaurant med navn "Caru Cu Bere". Lite visste vi at det var en såå fin restaurant med utrolig god mat! Vi koste oss masse til live musikk. Bildetid!

KLIPT HÅRET

PS: til mitt forsvar, er før bildet tatt når jeg fortsatt hadde vått vann fra klorbassenget, det var ikke såå slitt som det ser ut til!

Da sparte jeg en god del hundrelapper på å klippe bort de slitte tuppene!! Det er latterlig billig her nede og jeg fikk hodebunnsmassasje, hårkur, klipp og føn for langt under halvparten av prisen jeg ville betalt hjemme i Norge! Det gjør godt for studentlommeboka. Jeg hadde en frisør som ikke kunne ett eneste ord engelsk, men to kollegaer kunne... Jeg var småredd for at det ble brudd i kommunikasjonen og at jeg skulle ende opp med noe helt annet, men neida! Hehe :-) Jeg ble veldig fornøyd!

A MORNING SPENT AT THE SPA

Åhh, denne morgenen har vi tatt det heeeelt med ro her på hotellet!

Vi var på en par-massasje klokken 09.00 som var helt fantastisk avslappende og godt for kroppene våres! Deretter tilbrakte vi de resterende timene frem til nå i bassenget. Helt fantastisk deilig å kunne svømme rundt, bruke boblebadet og prøve de ulike spadusjene. I tillegg har de verdens deiligste ferskpresset appelsinjuice her! Et fornøyd par som sitter i sofaen og slapper av her nå, altså! ♥ Vi har jo hele dagen på oss, så vi får se hva vi finner på i dag :-)

BUCHARESTI DAG 1

♥ Hei og god kveld fra Romania! ♥

Nå sitter vi i leiligheten stappmette på snitzel og deilig pannekake-eggekrem-marengs-drue-dessert! Vi spiste på en restaurant i gamlebyen, et sted vi absolutt må tilbake til på dagtid. Forstår godt hvorfor Bucharest blir kalt "lille Paris" med de små gatene og kafeer som pryder dem. Ikke minst den flotte arkitekturen vi har sett hittil.

Tidligere i dag dro vi på et gedigent kjøpesenter, Afi Palace, hvor vi gikk rundt i hele tre timer! Tre etasjer, skøytebane midt på senteret, og haugevis av butikker av alle slag - alt fra lokale butikker til Zara, HM, Juicy Couture, Ted Baker, Ralph Lauren, Sophora osv... Skikkelig gøy med en ordentlig shoppingtur, det skjer faktisk ikke ofte annet enn noen plagg i ny og ne fra jobben! Uansett, det var ikke all verden vi fikk med oss hjem i handleposene, men vi skal sjekke ut flere kjøpesentre de kommende dagene ;-)

Middag:

CHANGE OF SCENERY

WOW! Det er helt vanvittig hvor stort dette hotellrommet er - eller skal jeg si leilighet? Altså, det er på hele 93kvm(!) med boblebadekar, gigantisk sofa, TV, det man trenger av utstyr for å lage mat og ikke minst en stor balkong med fin utsikt!! Dette var det som møtte oss i natt:

70 DAGER TIL...

... kjærestetur til Romania!

Vi skal bo i hovedstaden Bucharesti på et luksushotell! IH! Vi skal være der i en uke hvor hotellrommet vårt er... en leilighet på 93 kvm! Herlighet, til den lille summen vi betalte for hele reisen er det så mye vi får for valutaen. Spa er inkludert, badekar på badet, balkong med utsikt... Altså, kan det bli noe bedre? Kim og jeg har kun vært på stressfylte storbyturer til New York og Paris, hvor det var mye på agendaen. Det er veldig gøy det òg, misforstå meg rett, men denne gangen skal det være en avslappende tur hvor vi skal kose oss så mye vi bare kan ♥ Vi gleder oss!

Bucharest blir kalt for Lille Paris, og det er ikke så rart etter bildene å dømme!

Noen som har vært i Bucharesti før?